Kurang 24 Jam

Saya sendiri tak menyangka berjaya menghabiskan buku ini kurang 24 jam. Kalau dikatakan ianya tidak setebal novel biasa, mungkin ya. Tapi masalahnya saya bukan penggemar hasil karya yang berbentuk motivasi seperti ini. Dulu masa sekolah nak baca buku teks pun malas tau. Hurm… macam mana tu?

Apa pun Evolusi Elly memang sesuatu yang menarik. (Kalau tak takkan saya berjaya habiskanya dari kulit ke kulit). Kisah si kerengga rempit menjadi juara dan bakal menjuarai lagi. Hal yang saya tak boleh lupakan dalam buku ni masa Elly kecil, bukan main lagi merempit dengan basikal siap ada lakonan lagi. Rasanya kalau disuarakan kepada bekas pensyarah dokumentari saya, mesti dia suka. Sebab dia suka sangat adegan imbas kembali dan lakon semula.

Yang paling menyentap dalam buku ni kes kontrak. Biasa la Elly, orang atasan memang macam tu, dia fikir dia dah cukup berkuasa, dia tak nampak ada lagi yang lebih berkuasa. Bila dia perlukan dia akan kerah kita selagi boleh, tapi bila tak perlukan, benda 30 hari pun boleh jadi 1 hari. Ingat, dunia hanya sementara!

p/s : K.Rose, lepas ni biar saya buat cerita pasal Ikmal lak. Eh cop, nak Ikmal ker lily erk? Hu3

0 ulasan:

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon