Tetap Begitu

Ah, lamanya tak update khemoh ni. Asyik sibuk meniaga dekat FB aje. Macam biasalah, banyak benda yang aku nak tulis sebagai kenangan kat sini. Tapi tak mengapa, aku mulakan dengan yang hari ini dulu. Yang lain-lain menyusul kalau aku terasa berkesan di hati.
.
Pagi ni aku kembali ke gedung ilmu itu. Ya, tiga tahun aku di situ demi sekeping kertas. Selepas hampir setahun lebih bergelar graduan, aku ke sana untuk meminta surat pengesahan tamat pengajian. Pertama sekali yang aku tak faham, masa aku call dia kata kena pergi kaunter, isi borang. Okeylah, aku pun akur.
.
Ya, hari berikutnya aku pun ke sana. Tetap begitu, apa lagi kalau bukan ditendang ke sana sini. Orang tu cakap orang ni, orang ni cakap orang tu. Lama jugak aku terpacak kat kaunter tunggu dilayan oleh minah-minah yang sibuk berborak di meja masing-masing. Sebenarnya aku ni manusia atau patung?
.
Ya, tetap begitu. Tukar dan tambahlah staf sebanyak mana sekalipun, tetap begitu. Staf tak ramai, pun boleh dijadikan alasan. Ini staf dah ramai, sibuk berbual pulak. Punya asyik nak berborak sebab tu agaknya susah sangat nak angkat bontot dari kerusi kut. Ni mesti time temu duga kipas baik punya. Bila dilayan, muka macam terpaksa. Yang aku hangin kata kena isi borang, tapi ni dia cuma mintak nama, no. kp, tahun tamat pengajian dan fakulti apa. Lah, benda nak copy paste n tukar nama pun susah ke? Apalah ke bengap sangat dia orang ni, kalau benda dah ada dan memang orang mintak, time konvo tu serahkanlah sekali. Tak faham aku, tapi hanya satu yang aku faham, tetap begitu!
.
Cik kak, pinggang aje ramping kalau bontot besar tak guna jugak!
Dah tukar 'kepala' baru tu semoga diperhalusilah sikit yer

7 ulasan:

Diari Kampung Tengah said...

Org kat 'sana' tu memang sengal!!!!

Mandala Kenangan said...

kah kah kahh!

Rehal Nuharis said...

jiha : bkn sengal tapi hanjing. huh!
k.afna : sya fhm mksd tu

Diari Kampung Tengah said...

Hamik ko dapat hanjing trus!

Rehal Nuharis said...

hu3 hanjing punya hanjing :P

~marwati wahab @ aleya aneesa~ said...

hahaha... betul2... tu x guna, kalau boleh biarlah berbaloi-baloi...hahahaha, hampeh...

Roydy Rokidy said...

wah, betul punya marah org tu yerr...

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon