Penghujung Sem 3


Yeah, terasa mahu jerit, jerit dan jerit.
Jerit pertama tahniah kepada diri sendiri
Jerit kedua sebab dah habis peperiksaan
Jerit ketiga untuk diri sendiri dan untuk Miss

Jerit pertama,
Sem ni aku cuma ambil 8 subjek tapi rasa lagi teruk dari sem 1 dan 2 sedangkan waktu tu aku ambil 10 subjek.
Jujur, 2012 tahun paling tak seronok. Aku tak suka subjek sem 3.
Harapnya sem 4 walaupun masih dalam tahun yang sama tak sekeji sem 3.

Jerit kedua,
Daripada 8 subjek cuma ada 2 peperiksaan dewan secara formal dan selebihnya tak formal.
Subjek yang paling aku pailang adalah psikologi walaupun subjek tu aku dah pernah belajar waktu diploma dan aku dapat markah baik.
Ya, belajar dan amalkan adalah dua perkara yang berbeza.
Atau mungkin jugak... opss sudah-sudahlah nak salahkan orang lain.

Jerit ketiga,
Arts Law adalah kertas terakhir aku untuk sem ni.
Aku rasa nak jerit kat diri sendiri sebab soalan 25 markah aku tak sempat jawab dan belum campur dengan soalan yang aku salah jawab lagi.
Rasa habiskan sem dengan rasa tak puas hati pun ada juga.
Jerit untuk Miss pula sebab aku rasa sebagai seorang penyarah dia tak sepatutnya keluarkan ayat macam ni,
"Sudah, tak payah nak jawab bersungguh-sungguh sangat. Kau orang bukan nak jadi lawyer pun!"
Bukan aku saja yang bengang, ramai lagi yang rasa dia tu bangang.
Sebagai seorang pensyarah yang juga lepasan daripada tempat aku belajar sekarang tak sepatutnya cakap macam tu.
Memang kami bukan bakal pegumam, tapi ini adalah sebahagian daripada yang ditentukan oleh fakulti!

0 ulasan:

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon