K.I.T.A Carefree - Ingatan Kecil

Tiba-tiba terasa nak menulis tentang drama bersiri terbaru di Astro. K.I.T.A Carefree tajuknya. aku bukanlah seorang pengulas atau pengkritik. Dan apa yang aku nak cakap ni langsung tak berkaitan dengan jalan ceritanya (mungkin ada sentuh sikit kot hu3).

Satu hari tu, kalau tak salah hari Ahad malam sebab masa tu aku baru balik dari Kuala Kangsar dan lepak-lepak depan TV. Aku pun tengoklah drama ni dan tak sangka pun ianya drama bersiri. Dalam hati dah cakap, lepas KAMI, KITA pulak. Okey tak apa, aku pun malas nak tukar lain dan layan aje. Kalau dah tajuknya ada nama cap tuala wanita, jadi apa lagi kalau bukan kisah budak perempuan. Tiba-tiba aku terasa tengok Kisah Kaisara (Kotex) lagi seronok.

Cerita ini dibawa dalam bentuk imbas kembali. Apa yang larinya dalam drama ni peredaran tahun. Pakaian masa dia orang sekolah nampak moden sahaja walaupun sebenarnya sekarang dah besar. Kalau tengok balik, berapa lama seseorang tu ambik masa untuk jadi doktor? Jadi berapa tahun cerita tu diimbas kembali? Bukan sedakar pemakaian, malah bungkusan Carefree pun sama aje masa dia orang remaja dulu. Benda penting tu! Aku memang tak tahu macam mana corak bungkusannya dulu sebab yang aku tahu Sanita aje. Yalah dulu masa darjah lima kalau tak salah tiap pelajar perempuan dibekalkan sebungkus seorang. Masing-masing sibuk sembunyikan dalam tudung. Tapi dulu aku tak tahulah apa benda tu, tapi sekarang dah bijak. (",)

Kesimpulannya, peredaran tahun dalam sesebuah cerita amatlah penting. Aku cakap ni bukanlah bermakna aku bijak pandai, tapi saja mengingatkan diri sendiri. Kalau nak buat cerita yang bermain dengan tahun, mestilah tahu era-eranya. jangan main sedap jalan aje.




dipetik daripada :
http://www.manggaonline.com.my/jom-libur/sinema-a-tv/2225-kita-carefree-ganti-awan-dania.html

Penonton Astro RIA akan diwarnakan dengan sebuah lagi drama bersiri istimewa terbaru berjudul K.I.T.A Carefree yang bakal menemui penonton setiap Isnin bermula 5 April 2010 setiap jam 10.00 malam.
Drama arahan Michel Ang dan Amo Mizan ini dijayakan oleh Scha Al-Yahya yang cukup sinonim dengan Awan Dania, Marsha, Dawn Jeremiah (pemenang tempat kedua Pertandingan Ratu Cantik Malaysia 2007/2008) dan Wany Omar.

K.I.T.A Carefree mengisahkan persahabatan empat wanita sejak di bangku sekolah iaitu Kiera (Scha), Ilma (Marsha), Tania ( Dawn) dan Alisa (Wany). Perjanjian dibuat ketika mereka berumur 16 tahun dan berikrar untuk menyokong dan membantu satu sama lain dalam apa jua keadaan.

Kisah bermula apabila Tania yang bakal bergelar pengantin baru telah bertanggungjawab mengumpulkan kembali rakan lamanya dan bermulalah kisah mereka sama-sama menyusuri kembali kenangan lampau ketika masih di bangku sekolah.

Kiera seorang yang berpewatakan kasar dan berjaya bergelar doktor. Sementara itu, Ilma pula seorang pelakon popular yang kurang mendapat kasih sayang daripada keluarga. Tania pula seorang yang lurus dan baik hati manakala Alisa pula membesar menjadi pengarang majalah fesyen walaupun membesar dalam keluarga yang bermasalah.

Drama tajaan Carefree ini akan disiarkan setiap Isnin jam 10.00 malam bermula 5 April ini hanya di Astro RIA.

1 ulasan:

UMAIRA DZUL WIDAD @ NAZ AREESYA AMEEN said...

Haha...anakanda3x, kelakarlah N3 ni...dulu2 tak tau apa benda yang budak pompuan sorok dalam tudung tu, tapi sekarang dah bijak...heheh...kalau sampai sekarang pun tak 'bijak2' jugak, sah kena reject awal2 dengan bonda :)

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon