Kali Pertama

Entri kali ini aku nak bercakap tentang kali pertama. Tak kisahlah apa saja, mesti antara kita pernah lalui kali pertama. Kali pertama bercinta, kali pertama berpisah, kali pertama pegang duit banyak, kali pertama jatuh longkang dan sebagainya yang pertama. Sama ada kali pertama ini manis atau pahit, ia tetap kali pertama yang menjadikan ianya sebagai pengalaman.



Ini antara kali pertama yang aku lalui dalam minggu ini



Scrap Kepala

Hahaha kedengarannya sedikit lucu tapi itulah kenyataannya. Sebelum ni aku selalu tengok kepala orang lain dalam topi angkasawan tu, tapi tak sangka pulak aku ada peluang merasainya. Ni semua disebabkan kulit kepala aku kering sangat-sangat. Jadi aku pun terima ajelah cadangan akak aku dan keluarkan RM90 untuk salon tu.



Saman
Oh yang ni bukan lucu tapi perkara yang buat saya tak terlepas seminit pun untuk fikir. Pertama kali saya disaman oleh pak trafik sedangkan dalam hari yang sama sebelah pagi aku itahan oleh tiga orang pak trafik di tempat yang berlainan. Tapi pak trafik yang ketiga juga bagi aku surat cinta gara-gara P aku hanya ada di bahagian belakang. Depan dah hilang mana entah. Hmm...

Ukur Gigi

Yeah, kali pertama gigi aku diukur oleh doktor gigi. Dimasukkan satu acuan ke dalam mulut aku bersama bahan yang aku tak tahu namanya. Kemudian bila bahan tu kering ditarik keluar macam main tekap-tekap pula. Baru aku tahu rahang aku kecik lepas doktor tu maklumkan.



Rasanya ini kali pertama aku dalam minggu ni. Kau orang macam mana?

1 ulasan:

Izanor said...

Wah! Huhuhu... Erk...

3 reaksi untuk 3 kes!

Semua itu tak pernah lagi:D

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon