2 Syawal

Orang lain sibuk balik kampung, tapi keluarga saya tidak. Kami beraya di kota metropolitan ini. Ya, rasanya dalam rumah ini sudah lengkap, ada mama (nenek saya), ba (ayah), mak, kakak, abang dan adik. Hurm... beginilah keluarga kecik kami beraya. Segala perancangan saat akhir tidak menjadi. Jadi 2 Syawal sangat memboringkan. Rancangan di TV amatlah tidak menarik. Terasa macam pasang Astro pun sama aje. Tak macam apa yang diperkatakan, mungkin lebih sesuai dikatakan, 'Macam-Macam Ulangan Ada!' Ufh!
.
Jadi akhirnya saya, abang dan adik ke MV. Cadang nak tengok G-Force, kemudian kalau sempat nak layan Jin Notti. Saya pun umpama makhluk yang diikat selama sebulan dan dibebaskan pada 1 Syawal. Dah sebulan tak masuk panggung! Tapi bila sampai MV aje, tempat parking pun dah penuh. Hurm... alamatnya mestilah ramai orang. Baru nak beratur, tayangan G-Force 4.45 dah habis... Hurm faham-faham ajelah waktu cuti macam ni, kan? Jadi layanlah Jin Notti.
.

.
Secara keseluruhannya filem keluaran KRU ini adalah terbaik antara keluarannya. Tapi bukanlah yang terbaik antara kesemua filem keluaran Malaysia. Jadi, faham-faham sendiri ajelah, nak komen lebih-lebih saya bukan pengkritik yang mahir dalam bidang ini. Dan lagi satu, saya bukan hendak menjatuhkan filem yang baru berada dipasaran, biarlah penonton yang menilai sendiri. Apa pun, duit tiket yang saya bayar rasanya tidaklah serugi Filem Anak yang pernah saya tonton dahulu. Adalah jugak ilmu disebalik kelonggarannya...
.
Bila yer nak balas dendam tengok G-Force dengan Papadom?

3 ulasan:

bononaladyz said...

alala..kesiannya...
takpe, dah besar ni memang tak berapa sangat feel raya.
i pun lebih kurang jugak, tapi takla sempat g tengok wayang sebab kat kampung i da wayang baru bukak, tapi tah pape je ceritanya..
kita HADAPI DENGAN SENYUMAN....

bononaladyz said...

kita HADAPI DENGAN SENYUMAN...

Tentang Buku said...

rull..
salam syawal...
jgn lupa tgk sun glases Zara
kat n3.

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon