Panas Enjin

14 Ogos adalah tarikh terakhir saya temui titik akhir bagi cerita itu. Perkembangannya masih belum diketahui secara rasmi. Segalanya masih dalam proses. Sangka saya itu adalah kemerdekaan seterusnya bagi seorang penulis. Tapi sebenarnya tarikh itu sedikit malang apabila saya gagal menemui jalan baru atau menyambung jalan mati.
.
Dalam detik menghampiri tarikh itu, saya sentiasa dan berulang kali mendengar lagu nyanyian Nubhan - Seandainya Aku. Walaupun saya tak faham sangat dengan bait kata lirik itu dan gagal mencari liriknya dan tentu sekali lagu itu tidak ada kena-mengena dengan cerita itu, tapi lagu itu sangat berhantu. Saya boleh menaip dengan lancar dan tidak percaya dengan kemampuan luar biasa itu. Mungkin juga ketika itu saya lupa itu pemberian-Nya lalu membuatkan dia menguji saya selepas itu.
.
Tapi alhamdulillah, semalam (7 Sept) saya mula memanaskan enjin. Ujian saya berkurangan sedikit. Saya mampu berfikir serba sedikit walaupun belum mengarang. Rasanya itu sudah cukup. Asalkan otak saya bergerak, tidaklah badan terasa penat tanpa sebab seolah perlu menjalankan semah angin.
.
Berlainan pula kali ini. Bukan lagi Seandainya Aku tapi Bila Aku Jatuh Cinta nyanyian Nidji. Siapa pula yang jatuh cinta dan apa cerita cintanya ni? Segalanya masih dalam peringkat memanaskan enjin. Terima kasih buat semua yang memberi sokongan kepada saya sebelum ini. Saya hormati nasihat senior yang terlebih dahulu merasai apa yang telah saya lalui.
.
Tuhan, aku reda dengan ujian-Mu dan terima kasih kerana kembali menyinariku...


Bila Aku Jatuh Cinta
by Nidji
.
Bila aku jatuh cinta
Aku mendengar nyanyian
1000 dewa dewi cinta
Menggema dunia
.
Bila aku jatuh cinta
Aku melihat matahari kan datang padaku
Dan memelukku dengan sayang
.
Bila aku jatuh cinta
Aku melihat sang bulan kan datang padaku
Dan menemani aku
.
Melewati dinginnya mimpi
Melewati dinginnya mimpi
.
Bila aku jatuh cinta jatuh cinta
Bersama dirimu
Peluk aku dan ciumlah aku
Sayang
.
*Abaikan YM lain dan ini mula diaktifkan; nuharisteam@yahoo.com

0 ulasan:

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon