Tahajjud Cinta

Di saat aku sedang gilakan lagu berbentuk islamik dari seberang, tiba-tiba ia hadir. Aku belum membeli album ini lagi, tapi sekadar melayannya melalui youtube. Ya, apa yang boleh dikatakan satu permulaan yang baik. Dan aku rasakan SNP bijak mengatur langkah mengajak umat yang lain dalam kesedaran duniawi.
.
Siti Nurhaliza bukan satu nama yang kecil di Malaysia. Biarpun ada yang ringan mulut memperkatakan sesuatu yang kurang enak tentangnya, tetapi apabila lagu nyanyiannya berkumandang, seringan itu jugalah mulut mereka akan menyanyikannya. Aku cuba tutup mata dan pekakkan telinga tentang itu. Apa pun, aku suka dengan penampilan Siti Nurhaliza melalui album ini.
Tak guna untuk album pop islamik menutup keseluruhan kepala, tetapi untuk lagu lain membukanya semula. Itu lebih menghina namanya. Teruskan dengan keselesaan dan lakukan perubahan dari jiwa seperti mana kita manusia harus juga dari jiwa memuji Yang Maha Esa walaupun melalui lagu.

0 ulasan:

 
Rehal Nuharis Blog Design by Ipietoon